luni, 7 decembrie 2009

Dar cui îi pasă .. ?


Stăteam la o cană de ceai, precum obişnuiesc să fac seara, şi rasfoiam printre filele unui site de fotografie când am dat peste poza de alături. Pare să fie ceva obișnuit în contextul situației deplorabile din multe colțuri ale planetei noastre doar că un mic detaliu mi-a atras atenția. Poza e semnată de un concetățean de-al nostru și are titlu pe site ”Children of Moldova”. La început m-a indignat: cum cineva se încumetă să prezinte lumii țărișoara noastră în așa o lumină sumbră? Dar la numai o clipă am conștientizat că asta e realitatea multor copii de la noi (slavă domnului că nu a majorității..). Mi-am adus aminte de situația unor copii de la mine din sat, mi-am adus aminte de alte câteva istorii ce le-am auzit de la cunoscuți și prieteni, mi-am adus aminte de copiii ce-i poți observa rătăcind prin oraș cu sticla în mână, pe straduțe mai dosite și nu prea .. . 
  Situația asta m-a pus pe gânduri încă de cand eram în liceu prin clasa a 11-12-a și rămâneam fară profesori pentru că profesorii plecau la lucru în Italia. Pe atunci am început sa ma întreb: ce se va face cu generațiile care vin din urma mea ? Pentru ca plecau nu doar profesori - acești profesori sunt părinții cuiva, și mai plecau și alți părinți care aveau copii mai mari sau mai mici.. .
  La sfârșitul clasei a 12-a am citit într-un ziar local din Ungheni despre un caz ce m-a cutremurat. Se scria despre o fetiță ce era gravidă la numai 13 ani si tatal sau observase doar atunci când fiica trebuia să nască. Tatal care a rămas sa-i poarte de grijă fiicei în timp ce mama era la lucru în Italia..

Dar cui îi pasă despre așa nimicuri .. Societatea noastră se distruge incetișor cu fiecare clipa ce se scurge.. pentru ca nu are cine să ne supravegheze copii, pentru că nu sunt locuri de muncă și parintii sunt nevoiți să plece prin străini, pentru că nu ne pasă pe cine alegem sa ne conducă, pentru că celor pe care-i alegem nu le pasă de cei ce iau ales .. . Dar cui îi pasă ..?

Apropo .. Nici azi nu avem ales un președinte al țării - și asta îngreunează misiunea celor de la guvernare pentru ca din câte știu eu fară președinte ales țara noastră e catalogată ca instabilă politic si respectiv si pe celelalte planuri. Iar asta diminuează șansele de acces la unele fonduri externe ce ne-au fost promise și ne-ar fi fost de folos în depășirea crizei economice dar și în rezolvarea multor altor probleme .. . Dar cui  îi pasă?

Mi-am adus aminte de cuvintele lui V.Mișin (deputat în parlament din partea PCRM) ce răspundea la intrebarea unui reporter ”- La mine este totul bine.” .. și atat timp cât la cei din parlament este totul bine lor nu le pasă..

Dar cui îi pasă .. ?

3 comentarii:

Dumitru spunea...

Ion, dar cind i-a pasat lui Misin, in genere multor comunisti cu functii de raspundere de ceea ce se intimpla in jur??? Pentru ei "totul e bine" atit timp cit sunt siguri de faptul ca afacerile lor au o cifra de afaceri mare si le aduc un venit pe masura, iar ei stau fara grija zilei de miine... si atit timp cit sunt acei parinti plecati peste hotare si trimit bani copiilor ramasi acasa, bani cheltuiti de multe ori pe vicii, la acei comunisti "totul va fi bine"(daca nu ma gresesc una din retelele de import si vinzari tigari din Chisinau ii apartine lui Misin) ...

Ion Galoi spunea...

@Dumitru, Dacă sa fiu sincer eu ziceam ".. și atât timp cât la cei din parlament este totul bine lor nu le pasă.." - mă refeream la majoritatea de acolo .. cu toate că în suflet "am ceva aparte" cu comuniștii .. tocmai din acele motive care le-ai zis si tu ..
In genere la parlamentari cam greu ajunge sa le pese de grijile si nevoile oamenilor simpli .. doar ca cuiva nui pasa chiar deloc .. cum a fost si cu alegerile de azi dealtfel.

Alina Timotin spunea...

E asa de trist ca tocmai ti se rupe sufletul cand ii vezi pe cei mici ca sufera. Daca maturilor le poti reprosa ca vor trai viata pe care si-o construiesc, un copil nu este vinovat ca parintii i-au parasit, ca nu-i ingrijesc sau ca s-au nascut in tara respectiva. E trist ...

Trimiteți un comentariu